45
خانواده |
فرمان هفتم از ده فرمان تورات در شماره 14: 20 خروج و شماره 18: 5 تثنیه این است که «زنا مکن.» عیسی ع در جواب کسی که میپرسد: «چه عمل نیکو کنم تا حیات جاودانی یابم؟» در شماره 18: 19 متی و 18: 10 مرقس و 20: 18 لوقا میفرماید: «قتل مکن. زنا مکن. دزدی مکن. شهادت دروغ مده. پدر و مادر خود را حرمت دار و همسایه خود را مثل نفس خود دوست دار.» خداوند در آیه 2 نور (سوره 24) میفرماید: الزَّانِيَةُ وَ الزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ لْيَشْهَدْ عَذابَهُما طائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ. «به هر یک از زن و مرد زناکار صد تازیانه بزنید. و اگر ایمان به اَلله (خدا) و روز آخرت دارید، در دین خدا (اَلله) نسبت به آنها دلسوزی پیدا نکنید. و باید عدهای از افراد با ایمان شاهد مجازات آنها باشند.» و در شماره 21 و 24: 22 تثنیه مجازات دو نوع از زنا سنگسار است. و درشماره 22 و 23 تثنیه مجازات یک نوع آن قتل و مطابق حکم دیگر مجازات مرد زنا کننده قتل است و زن مجازاتی ندارد. حکم سنگسار در تورات است و در قرآن حکم سنگسار وجود ندارد. نه برای زنا و نه برای هیچ گناه و جرم دیگری. مجازات کنیز شوهردار مطابق آیه 25 نساء (سوره 4) نصف مجازات زن شوهردار آزاد است. همانطور که میفرماید: فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ. «اگر کنیزان زنا کردند مجازات آنها نصف زنان شوهردار آزاد است.» یعنی 50 تازیانه. اگر مجازات زنا در مورد زنان شوهردار سنگسار باشد نصف سنگسار چه میشود؟ باید توجه داشت که احادیث دروغ از قول پیغمبر (ص) و امامان (ع) زیاد گفتهاند و پیغمبر میفرمود: ما خالَفَ کِتابَ اللهِ فَدَعوُهُ. «هر حدیثی که مخالف کتاب خدا (الله) باشد ترک کنید.» دور اندازید. چون آیه 91 و 92 نحل (سوره 27) میفرماید: پیغمبر ص فرمود: أُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ وَ أَنْ أَتْلُوَا الْقُرْآنَ. «به من دستور داده شده که مسلمان (تسلیم حکم و نظر خداوند) باشم و قرآن بخوانم.» لذا پیغمبر ص قرآن میخواند و از آن اطلاع داشت و کاری بر خلاف قرآن نمیکرد و حرفی بر خلاف قرآن نمیزد و سنگسار نمیکرد چون در قرآن حکم سنگسار وجود ندارد چه رسد به حکم نصف سنگسار. برای بررسی حکم برده در ادیان و اسلام به شماره 113 پیام آشنا مراجعه نمائید. در انجیل نیز مجازات زنا همان سنگسار است. چون عیسی ع در شماره 17: 5 انجیل متی میفرماید: «گمان مبرید که آمدهام تا تورات یا صحف انبیاء را باطل سازم. نیامدهام تا باطل نمایم بلکه تا تمام کنم.» به باب 8 انجیل یوحنا در باره مجازات زنا نگاه کنید. فقط عیسی ع در آن شرطی میگذارد که در تورات نیست. چون میدانست که میخواهند توطئهای بکنند. پولس در شماره 11: 5 رساله اول خود به قرنتیان مینویسد: «اگر کسی که برادر نامیده میشود زانی یا طمّاع یا بتپرست یا فحّاش یا میگسار یا ستمگر باشد با چنین شخصی معاشرت نکنید بلکه غذا هم نخورید.» و در شماره 9 و 10: 6 آن مینویسد: «فریب نخورید. زیرا فاسقان و بتپرستان و زانیان و متنعمان و لوّاط و دزدان و طمعکاران و میگساران و فحاشان و ستمگران وارث ملکوت خدا نخواهند شد.» اما در کدام کشور جهان حکم خداوند اجرا میشود. این کار بخاطر تفرقه بچهگانهای است که بین دینداران جهان وجود دارد. چون بجای اتحاد برای ساختن یک دنیای پاک به هم دهن کجی میکنند و میگویند عروسک من (دین من) مامانی است و مال تو اَخی (بد و زشت) وای از این جهالت و این تفرقه. خداوند در آیه 13 شوری (سوره 42) میفرماید: شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصَّى بِهِ نُوحاً وَ الَّذِي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ وَ ما وَصَّيْنا بِهِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى وَ عِيسى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ. «خداوند برای شما از دین همان چیزی را قانونگذاری کرد که نوح را به آن سفارش نمود. و همان چیزی است که به تو وحی کردیم. و همان چیزی است که ابراهیم و موسی و عیسی را به آن سفارش کردیم. که دین را اجرا کنید و در دین دچار تفرقه نشوید.» ولی فریبکاران و فریب خوردگان آن را فرقه فرقه کردند و تفرقه ایجاد نمودند.
قرآن در آیه 21 روم (سوره 30) میفرماید: مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ. «یکی از آیات (نشانههای) خداوند این است که از جنس خودتان برای شما همسر آفرید تا با آنها آرامش پیدا کنید و بین شما دوستی و عاطفه بوجود آورد. در این مطلب نشانههائی برای افراد متفکر وجود دارد.» زن و مرد برای آرامش هم آفریده شدهاند تا آرام دل هم باشند. نه اینکه با جنجال و جنگ و نزاع سوهان روح هم باشند. این دو نیمه برای هم ساخته شدهاند که با ازدواج کامل شوند و تشکیل خانواده دهند و محبت زن و شوهری و مادر و پدری و خواهر و برادری بوجود آید.
از لحاظ علمی جانداران پر سلولی سه دستهاند: یکدسته آنان جاندارانی هستند که نوزاد به پدر و مادر احتیاجی ندارد مثل قورباغه و مگس و بسیار از ماهیها. دسته دوم جاندارانی هستند که نوزاد فقط به مادر احتیاج دارد مثل گورخر و گاو و اسب و الاغ. دسته سوم جاندارانی هستند که نوزاد آنها احتیاج به مادر و پدر هر دو دارد مثل بسیاری از پرندگان مثل کبوتر و عقاب و گنجشک. دسته اول جاندارانی هستند که نوزاد پس از تولد یا خروج از تخم میتواند مستقلاً زندگی کند. نوزادان دسته دوم پس از یکساعت که از تولدشان بگذرد دنبال مادر حرکت میکنند و از شیر پستان مادر تغذیه میکنند. مادر هم مواظب او هست که گم نشود. نوزادان دسته دوم زمان درازی لازم دارند تا بتوانند زندگی مستقلی داشته باشند. لذا در پرندگان مثل کبوتر و گنجشک میبینیم که نر و ماده پس از جفت گیری با کمک هم لانهای میسازند و پس از تخمگذاری هر دو روی آن به تناوب میخوابند و پس از اینکه نوزاد از تخم در آمد هر دو باز به تناوب روی آن میخوابند و برای آنها غذا میآورند تا بالهای اصلی و پرهای آنها کمکم درآید و وقتی اندکی بزرگ شدند و احتیاجی به گرمای پدر و مادر نداشتند پدر و مادر با هم تلاش میکنند و برای آنها غذا تهیه میکنند تا اینکه قدرت پرواز پیدا کنند و پس از آن نیز چند روزی به آنها غذا میدهند تا بتوانند مستقلاً غذا تهیه کنند. نوزاد دسته سوم از این نوع جانداران هستند و پدر و مادر باید تشکیل جفت بدهند و هر دو در بزرگ کردن فرزند شرکت کنند. و بهتر آن است که مرد در خارج کار کند و زن در خانه تا بچهها در کنار مادر پرورش یابند. ولی حرص و ولع سرمایهداران و قدرت طلبی و فخرفروشی افراد و دولتها زن و مرد را در خارج خانه بکار میکشد تا کارگر بیشتری در اختیار داشته باشند و مزد کمتری بدهند و تولید بیشتری داشته باشند. در صورتیکه ماشین و صنعت امروزه کار چندین نفر را یکجا انجام میدهد. این سیاست باعث شده که بچهها از محبت مادر بمقدار زیاد محروم باشند. در تمام ادیان تعدد زوجات وجود داشته چون اولاً زنان چند روز قبل از قاعدهگی ماهانه و چند روزی بعد از آن بطور طبیعی علاقهای به همخوابگی با مرد را ندارند و در مدت بارداری مدت بیشتری از این علاقه محروم هستند. ثانیاً سن ازدواج مردها بیشتر از زنها است. چون مرد موقعی میتواند ازدواج کند که بتواند مخارج خانواده را تأمین کند در صورتیکه دختران چنین مسئولیتی را ندارند. ثانیاً عمر زنها مطابق آلماناک (آماری که هر ساله در باره امور مختلف کشورها چاپ میشود) بطور متوسط بیش از 6/6 سال (مطابق آمار چند سال قبل) بیشتر از مردها است. بطوری که در مقابل هر چهار زن باید پنج مرد وجود داشته باشد که ندارد. تعدد زوجات در ادیان و اجتماعات بشری حد و حدودی نداشته و اسلام آن را محدود به 4 زن کرده آن هم به شرط عدالت نه مساوات.
سلیمان ع مطابق شماره 3: 11 کتاب اول پادشاهان از کتاب عهد عتیق «هفتصد زن بانو و سیصد متعه (زن صیغهای)» داشت و پسرش رَحُبعام مطابق شماره 21: 11 کتاب دوم تواریخ ایام از کتاب عهد عتیق «هجده زن و شصت متعه گرفته بود.» نمیدانم در بین اعراب هم متعه وجود داشته یا نه. ابیّا نوه سلیمان و پسر رَجُبعام مطابق شماره 21: 13 کتاب دوم تواریخ ایام «چهارده زن برای خود گرفت.»